2 - SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA I DIVERSITAT

  • LA NOSTRA MIRADA per Joana Galdeano, Teresa Salvador i Gemma Santafé
Comença la sessió amb felicitacions i agraïments per la participació en el bloc.
Proposta de fer una activitat per viure el que viuen els nens quan els fem una proposta.


Com de gran és un arbre?


Després de desfer dubtes, de seguida tothom en marxa a observar i triar el material de què disposaran i a muntar els grups de treball.
Debat entre els membres dels grups de cap a on dirigir la pregunta i de quin material necessitaran per resoldre-la.
Cal anar a buscar un arbre.
Molt bona predisposició de la majoria de persones del curs, tant a aportar idees com a posar-les a la pràctica, engrescats i motivats.
Posada en comú.
Molta atenció per part de tots els grups de les explicacions dels altres. Pocs comentaris. Molta escolta. Les produccions que es mostren són molt diverses, tant com les mirades.
Un dels grups incideix en: " Les fòrmules no les recordàvem, no calia saber-ho, no? és més útil com aplicar-ho i com saber buscar-ho?"
L'últim grup exposa amb un aire "de disculpa" perquè només s'han fixat en l'alçada, però afirmant al final, que la pregunta és molt àmplia i per tant també és molt correcta la seva resposta, el que ha arrancat un aplaudiment generalitzat de tothom. Totes les idees tenen bona acollida, la posada en comú ha fet més ric al grup.
Intenció de posada en comú de les dificultats i sensacions que s'han trobat en fer l'experiència. S'adonen que tota resposta és vàlida i tot té cabuda. Inicialment, ha costat la participació però, de mica en mica han anat participant moltes de les persones.


  • Temes de debat que han sorgit:
    • I les notes? Els informes? On queden?
    • El procés és important, estem d'acord i el mestre li ha de donar molta importància però... On queden les notes i els informes? Cal tenir molt clar el currículum: més important el procés, per tant cal revisar els informes.
    • La conversa deriva de les "notes" a la importància d'informar a les famílies de com es treballa.
    • Algú s'ha sentit exclòs? La resposta ha estat el silenci. Reflexió de com una activitat d'aquest tipus inclou a tothom que participa.
    • Hi ha por a l'error, a la resposta incorrecta? la incertesa és positiva?


Presentació i explicació de la mateixa experiència feta amb nens de P5.
Final de la sessió: avui, una experiència en pròpia pell d'una proposta que s’anima a innovar.
  •  COM PODEM SABER COM DE GRAN ÉS UN ARBRE

  • LECTURA INICIAL
alguns arbres s'engreixen amb el canvi climàtic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada