3 - DOCUMENTACIÓ MESTRE

  • LA NOSTRA MIRADA per Joana Galdeano, Teresa Salvador i Gemma Santafé
En aquesta sessió presentem a tres companyes del grup G9: la Maria Balsach, l'Anna Canamasses i la Carme Pablo.

Iniciem la sessió amb una nova documentació: un guió d'observació per extreure les idees claus, els aspectes que hi ha en comú i que diferencia les presentacions que ens mostren els els grups, això ens permetrà relacionar els continguts amb el currículum. Què entenem per realitat i per informació? Com recollim el que els nens saben i com podem anar canviant el que  interpreten. Com participen? Quines experiències apareixen? Com fem perquè cada infant prengui consciència del que aprèn?

A partir de l'exposició hi ha una reflexió: preguntes obertes, dubtes sobre què i com treballar...

- Què fem per què la realitat entri a les nostres aules?
- Objectius i continguts que van més enllà del currículum? com ho constatem?
- Què han après realment avui els nens/es?
- Què té a veure amb el currículum?
- Què necessiten comprendre per anar entenent el que porten entremans.
Cal partir de la realitat per arribar a una abstracció, per tal de trobar el lligam.
- Quin tipus de currículum? Aquest no és un currículum de mínims...
- Treballem la llengua? Com? Cal que vagin trobant la manera de fer-ho? Com podem aconseguir que siguin bons escriptors, bons lectors i bons calculadors?
- Organitzem l’aula: hi ha persones de suport i la mestra tutora és qui porta el pes del projecte.

La sessió estava pensada per debatre sobre la importancia de documentar, el tipus de document i el que podem considerar documentació en el treball per projectes, però les inquietuds i els dubtes han anat més encaminats cap a l'organització del centre pel que fa a horaris, grups, recursos humans i el treball de continguts concrets.

  • COM I PERQUÈ DOCUMENTEM: 

  • COM ÉS QUE VA PASSA LA RIUADA DE 1962? 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada