4 - AVALUAR PER APRENDRE

  • LA NOSTRA MIRADA per Joana Galdeano, Teresa Salvador i Gemma Santafé
I la desitjada sessió sobre l’avaluació ha arribat de la mà de la Carme Pablo.

Avaluació és més que posar notes i més que donar informes a pares.

Primera part de reflexió en gran grup de les preguntes que va fer la Carme  la setmana passada relacionades amb l'avaluació. Dues aportacions molt puntuals però poca participació per part del grup (dubtes sobre la dificultat d’analitzar processos -meta aprenentatges- a l’E. Infantil i també la manca de temps per interioritzar en general).

Segona part, la Carme parla de l'avaluació, justa, diferent a una avaluació objectiva; l’avaluació com a necessitat humana.Tothom molt atent i prenent apunts. Alguna intervenció per aclarir algun dubte relacionat amb l'explicació.

La finalitat de l’avaluació: fer dels alumnes uns excel·lents autoavaluadors i coavaluadors, conscients del què saben i de com ho saben.

Els condueix a fer una passejada per l’avaluació reguladora i ens presenta diferents eines (l’a. figuro-analògica, fent memòria amb la documentació, les rúbriques, les bases d’orientació i la llibreta d’aula). Ha cridat molt l’atenció "la llibreta d'aula".

Per acabar, la Carme també ens ha parlat de com una avaluació qualificadora pot millorar-se amb la contextualització, obrint-la a més respostes, relacionant diferents àrees, aconseguint mobilitzar idees, amb un destinatari i compartint amb els alumnes allò que s’espera d’ells.

Comença el debat amb la importància del temps: prioritats i urgències. Deixar de banda les coses organitzatives i fer claustres i cicles pedagògics. 
- Cal deixar temps per veure el que passa a les nostres classes.
- Problemes en la diversitat d'implicació de les persones i no hauria de ser així. 
- falta de compromís en els claustres.
- molt important la presa de conciencia de l'avaluació per part dels nens.

Reflexió final, títol del curs: Treball per projectes. ATREVEIX-TE A INNOVAR.  Estem aquí perquè volem innovar però ens trobem presoners d'una cultura professional. Potser oblidar-nos de les notes i els informes, i gaudir dels processos d’aprenentatge amb els nens i les nenes fent-los conscients.
Avaluar és empoderar l’alumne i el mestre.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada