dijous, 13 de novembre del 2014

Conchi Lobillo

Per fi va sortir l'arrel a la gla!!! . Quan ho van veure va ser una emoció i van sorgir preguntes i coneixements molt interessants. Perquè ha sortit primer l'arrel? La que està a l'armari també tindrà l'arrel? Perquè oloren diferent i la terra està diferent?
Et quedes sorprés dels coneixements que tenen els nostres alumnes quan  els deixes expressar-se en un context d'interés compartit i amb preguntes creades a partir de l'observació mutua.

3 comentaris:

  1. Tens tota la raó Conchi, sovint el més difícil per a un mestre és reconèixer el que els nens ja saben i no tractar-los injustament com si no en sabessin. Quan això ho veus, el repte de la nostra professió esdevé més gran i interessant: com fem evolucionar el seu pensament?

    ResponElimina
  2. Una de les oportunitats de comprendre el món que ens envolta és observar els canvis que es produeixen al nostre voltant. Com a mestres ens podem preguntar si estem facilitant als nostres alumnes com fer aquesta recollida, en quins aspectes ens fixarem, com ho anotarem, ho dibuixarem o farem fotos, a quines conclusions ens fan arribar els canvis que anem observant.

    ResponElimina
  3. Em sembla interessant el que has fet i sobretot deixar temps perquè puguin passar les coses. A vegades, ens avancem ... sense deixar temps al procés natural.

    Conxa Colom

    ResponElimina