Treballem la descomposició de números . Com ens ha costat fer una feina en parella ( no estem acostumats ) però que combinacions han sortit i com hem parlat i compartit els pensaments i d'aquesta manera argumentar les nostres idees per explicar-li al company i tot manipulant material .
Què bé m'ho he passat (jo)!!!!
La documentació d'aquesta feina serà a partir de la foto de cada descomposició del 10 relacionar-ho amb el càlcul numèric amb que es relaciona ( una fitxa dos alumnes , posar-se d'acord i compartir)
Jo he fet servir molt les regletes però sempre m’he preguntat: Què aprenen realment els nens? El que jo em penso o alguna altra cosa?.
ResponEliminaQuè en penseu?
Tens raó Carme i entenc el teu comentari. Aquí l'objectiu es que els nens van veure que amb diferents combinacions podien obtenir el número deu i es podien autoevaluar ja que la llargada de cada composició havia de ser la mateixa. La idea era sortir de la fitxa i poder fer una activitat manipulativa i creativa . Alhora el handicap era acceptar i compartir la feina amb un company i posar-se d'acord al fer les combinacions i verbalitzar les idees .
EliminaManipular és fantàstic sempre i quan el material es doni en el moment just en què els nens i les nenes tenen una inquietud per resoldre quelcom que no comprenen, una situació real que necessiten resoldre .
ResponEliminaAquí la inquietud no va sortir dels alumnes però si que crec que el material s'ha donat en el moment adequat i la manipulació i el treball amb parella els hi ha ajudat a vivenciar més l'aprenentatge i sortir del llapis i el paper. I també al fer la feina posterior a partir de les seves creacions el seu grau d'implicació ha sigut major .
EliminaLlegint els vostres comentaris em fa pensar que la Conchi tenia com a objectiu treballar aquesta descomposició sense fer ús d'una fitxa. D'això segur que l'ha aconseguit. Però em sembla que la Montse es refereix a un altre tipus de moment. Quan et sorgeix un problema a l'aula i l'has de resoldre, per exemple algú porta un pastis d'aniversari i ho planteges com una oportunitat a dividir aquell pastis equitativament. Com fer-ho? Les regletes et poden ajudar com a suport manipulatiu?
EliminaSi Sonsoles em refereixo a estar molt atenta al que sorgeix a la classe per poder aplicar el curriculum dins d'un context on té un sentit.
ResponEliminaTotalment d'acord amb els comentaris de les dues. l'ideal és aprofitar aquestes eines en situacions vivencials i amb problemes reals que cal resoldre. En aquí l'ús com he explicat abans era diferent però va ajudar a la comprensió i a la manipulació del concepte.
Elimina