dissabte, 22 de novembre del 2014

conchi lobillo

Treballem la descomposició de números . Com ens ha costat fer una feina en parella ( no estem acostumats ) però que combinacions han sortit i com hem parlat i compartit els pensaments i d'aquesta manera argumentar les nostres idees per explicar-li al company i tot manipulant material .
Què bé m'ho he passat (jo)!!!!
La documentació d'aquesta feina serà a partir de la foto de cada descomposició del 10 relacionar-ho amb el càlcul numèric amb que es relaciona ( una fitxa dos alumnes , posar-se d'acord i compartir)


7 comentaris:

  1. Jo he fet servir molt les regletes però sempre m’he preguntat: Què aprenen realment els nens? El que jo em penso o alguna altra cosa?.
    Què en penseu?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó Carme i entenc el teu comentari. Aquí l'objectiu es que els nens van veure que amb diferents combinacions podien obtenir el número deu i es podien autoevaluar ja que la llargada de cada composició havia de ser la mateixa. La idea era sortir de la fitxa i poder fer una activitat manipulativa i creativa . Alhora el handicap era acceptar i compartir la feina amb un company i posar-se d'acord al fer les combinacions i verbalitzar les idees .

      Elimina
  2. Manipular és fantàstic sempre i quan el material es doni en el moment just en què els nens i les nenes tenen una inquietud per resoldre quelcom que no comprenen, una situació real que necessiten resoldre .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquí la inquietud no va sortir dels alumnes però si que crec que el material s'ha donat en el moment adequat i la manipulació i el treball amb parella els hi ha ajudat a vivenciar més l'aprenentatge i sortir del llapis i el paper. I també al fer la feina posterior a partir de les seves creacions el seu grau d'implicació ha sigut major .

      Elimina
    2. Llegint els vostres comentaris em fa pensar que la Conchi tenia com a objectiu treballar aquesta descomposició sense fer ús d'una fitxa. D'això segur que l'ha aconseguit. Però em sembla que la Montse es refereix a un altre tipus de moment. Quan et sorgeix un problema a l'aula i l'has de resoldre, per exemple algú porta un pastis d'aniversari i ho planteges com una oportunitat a dividir aquell pastis equitativament. Com fer-ho? Les regletes et poden ajudar com a suport manipulatiu?

      Elimina
  3. Si Sonsoles em refereixo a estar molt atenta al que sorgeix a la classe per poder aplicar el curriculum dins d'un context on té un sentit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalment d'acord amb els comentaris de les dues. l'ideal és aprofitar aquestes eines en situacions vivencials i amb problemes reals que cal resoldre. En aquí l'ús com he explicat abans era diferent però va ajudar a la comprensió i a la manipulació del concepte.

      Elimina