dilluns, 27 d’octubre del 2014

Antònia Moya

La classe dels mini-Einstein investiguem què són els angles.

2 comentaris:

  1. Alumnes implicats en la seva tasca: investigar què són els angles. La mateixa situació d'investigar i la cultura que tu generes amb els teus alumnes permet veure com s'impliquen: Fantàstic.
    També ens podem preguntar: i quin és l'objecte d'estudi? a què es deu? connecta amb alguna necessitat? l'estudi dels angles connecta amb algun desig del grup?
    Per pensar sobre això et propaso un fragment d'E. Morin (1999) a tenir el cap clar: "Com que el nostre món del coneixement separa uns objectes dels latres, ens cal entendre què els lliga. Com que aïlla els objectes del seu context natural i del conjunt de què formen part, és una necessitat cognitiva posar cada coneixement particular en el seu context i situar-lo en un conjunt. La psicologia cognitiva, en efecte, demostra que el coneixement progressa, molt més que no pas per sofistificació, formalització i abstracció de coneixements particulars, per la capacitat d'integrar aquests coneixements en el seu context i el seu àmbit global. D'aquí que el desenvolupament de la capacitat de contextualitzar i globalitzar els coneixements esdevé un imperatiu educatiu."

    ResponElimina
  2. Actualment, les matemàtiques és una de les àrees qué es fa més descontextualitzada a l'escola. Com es pot entendre un concepte abstracte en una situació abstracte?

    Mirem la nostra motxilla, quines de les matemàtiques que hem fet en la nostra vida escolar seriem capaços d'aplicar en noves situacions (arrels, derivades, integrals, estadística). I amb quines ens hem quedat?

    ResponElimina