"…la cultura surge en forma de juego, … la cultura, al principio, se juega" (J. Huizinga a Homo ludens) Podem imaginar les nostres aules com petites societats generadores de cultura. I la nostra funció de mestres com de facilitadors d'emergències culturals lletrades. L'autoorganitzció és una característica dels organismes vius, complexos, i de les comunitats. Aquestes nens, a través del joc, generen o aprenen la cultura d'autoorganitzar-se.
I que tal si després de jugar reflexionem plegats sobre quines coses hem après mentre jugàvem? Xerrar plegats, descobrir quins aprenentatges estàvem assolint i poder desfer la falsa creença que jugar no és important
"…la cultura surge en forma de juego, … la cultura, al principio, se juega" (J. Huizinga a Homo ludens) Podem imaginar les nostres aules com petites societats generadores de cultura. I la nostra funció de mestres com de facilitadors d'emergències culturals lletrades.
ResponEliminaL'autoorganitzció és una característica dels organismes vius, complexos, i de les comunitats. Aquestes nens, a través del joc, generen o aprenen la cultura d'autoorganitzar-se.
I que tal si després de jugar reflexionem plegats sobre quines coses hem après mentre jugàvem? Xerrar plegats, descobrir quins aprenentatges estàvem assolint i poder desfer la falsa creença que jugar no és important
ResponEliminaTrobo complicada la frase sobre el joc, si no s'ensenya, com s'aprèn? Potser hauriem de pensar que vol dir per nosaltres ensenyar i aprendre.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina