divendres, 24 d’octubre del 2014

VICENÇ LERENA


El repartiment de les habitacions a la casa de colònies.




Un salut!

Vicenç Lerena

6 comentaris:

  1. Un text matemàtic amb gràfiques, números i escrits que ens ajuda a resoldre un problema quotidià i entendre la realitat que ens envolta. Al voltant d'aquest text m'imagino una conversa profunda, on es pot observar un fer i desfer d'idees i conceptes, la qual ha pogut participar tot el grup-classe. M'encanta.

    ResponElimina
  2. Estem treballant la perspectiva a classe. M'encanta el sentit plàstic i mental d'aquesta paraula. Agraeixo la perspectiva dels nens, com en aquest cas de la repartició d'habitacions, perquè m'obra la ment.

    ResponElimina
  3. Es una foto que diu molt, però en aquests cas crec que també ens convindria conèixer la història d'aquest document. Quines estratègies utilitzaven? com es que fan dibuixos, lletres, números? com s'ho expliquen entre ells....

    ResponElimina
  4. Podem mirar aquesta fotografia com a un text col·lectiu que ilustra o ressumeix la conversa que han tingut uns nens i unes nenes (imagino de CI). És immpressionant veure que utilitzen les matemàtiques per resoldre una situació problema que tenen: geometria i numeració vinculades perquè la realitat no separa conceptes. Propostes que es repensen… I el mestres on és? A través de què el podem veure? Ha dimitit o ha jugat un rol també important?

    ResponElimina
  5. Quan els mestres ens obrim a que els nens i les nenes arribin a cercar solucions per resoldre quelcom important per ells, succeeixen aquestes coses. Quan un mestre dona valor a les diferents maneres d'arribar a una solució, als diferents punts de vista i al que aporten tots els components del grup, sens dubte la riquesa es multiplica infinitament.

    ResponElimina
  6. Jo crec que aquesta imatge ens diu moltes coses: una manera de fer i de pensar, un aprenentage que és compartit i que fa crèixer al saber de grup. Seria interessant veure tot el procés ...

    ResponElimina