diumenge, 26 d’octubre del 2014

VÍCTOR GUILLAMON

Canviem de mirada en el transcurs cap a l'escola de la vida.

3 comentaris:

  1. L'escola de la vida pren sentit quan troba les connexions amb diverses ulleres i els llibres que són l'expressió de l'herència cultural que la humanitat ens deixa com a legat.
    Una escola de la vida que reb "els nou vinguts" i els fa un lloc de veritat en la conversa per comprendre el món, per comprendre's a sí mateix (a). Una escola de la vida que no tracta els conceptes amb trivialitat i es preocupa per la consciència de cadascun dels seus alumnes. Una escola de la vida que pretèn la emancipació.

    ResponElimina
  2. Com a mestres que visualitzem que estem a l'escola de la vida o a l'escola dels "continguts"? Perquè qué diferent és la nostra actuació en una escola de la vida o en una escola on només treballem "continguts".

    ResponElimina
  3. Segons Arnold H. Glasow, “Un dels principals objectius de l’educació ha de ser ampliar les finestres per les quals veiem el món”. És en aquest sentit que penso que hem de saber mirar més enllà de l'aula i els llibres de text com a únics protagonistes del procés d'E-A. A partir d'aquí, ja cadascú escollirà la metodologia que cregui convenient i interactuarà amb l'entorn en les condicions que li siguin possibles.
    Per últim, la concepció que tinc d'escola de la vida seria qualsevol element objecte d'aprenentatge: l'entorn proper, l'escola, la família, el treball, els amics i un mateix. I la seva evolució en el temps.

    ResponElimina